Vizitare

Sediul Observatorului din Bd. Lascăr Catargiu a fost redeschis publicului pe 3 decembrie 2016.

Pe perioada starii de urgență īn observator se permite intarea a maxim 20 de persoane o dată, īmparțite īn doua grupuri. Pentru evitarea discuțiilor ulterioare va rugam sa amānați vizita daca aveți simptome de raceala și gripa.

Programul de mai jos este cel al observațiilor astronomice prin telescop. Pentru programul prezentarilor de planetariu mergeți aici. Pentru programul prezentarilor de astronomie de la Muzeul Municipiului București mergeți aici.

Va așteptăm la observații astronomice dupa programul de mai jos. Observațiile astronomice de seara se fac numai daca cerul este senin. Observațiile solare se fac numai cānd este senin și īnalțimea Soarelui deasupra orizontului este favorabila.

Activitate Intervalul orar
Expoziția de astronomie

miercuri: 11-17
joi: 14-21:00
vineri: 14-21
sāmbata: 14-21
duminica: 11-17

Observații astronomice de seară

joi, vineri și sâmbătă de cānd se īntuneca; ultimul vizitator intră la ora 21:00. Programul se īncheie la 22:00

Observații astronomice de zi (observarea Soarelui)

miercuri: 11-16
joi: 14-18
vineri: 14-18
sāmbata: 14-18
duminica: 11-16

Pe timpul iernii se recomanda, pentru observațiile solare, prima parte a intervalului afișat. Pe timpul verii, Soarele apune mai tārziu și poate fi observat pāna īn orele 17-18.

Informații utile

Pentru efectuarea de observații astronomice costul unui bilet este de 10 lei, iar pentru categoriile care beneficiază de reduceri (elevi, studenți, pensionari) biletul redus costă 5 lei. Toate biletele se achiziționează de la punctul de observații.

Taxa de ghidaj pentru grupuri, pentru expoziția permanenta de astronomie, este de 6lei/persoana. Din cauza spațiului de expunere foarte mic, nu putem oferi ghidaj pentru persoane individuale, acesta fiind auzit de toti cei prezenți īn sala.

Participarea la prezentări se taxeza cu un bilet de 10 lei.

Casa de bilete se īnchide cu 30 minute īnainte de finalul programului.

Înainte de a veni la observații citește neapărat urmatoarele ghiduri:

Nu sunt necesare programari prealabile însă pentru grupurile organizate numeroase (peste 20 de persoane) este bine să se anunțe īnainte, pentru o organizare mai bună.

Participarea la observații și prezentări se face pe bază de bilet.

Alte taxe: taxa de fotografiere în sediu de către turişti 15 lei; taxa de fotografiere profesionistă, filmare TV filme documentare 40 lei m2/ oră. Toate aceste taxe se plătesc anticipat la casierie Muzeului Municipiului București. Observatorul Astronomic nu elibereaza facturi, ci doar chitanțe.

Informațiile despre programul de vizitare au fost verificate în luna noiembrie 2020.

Pentru a beneficia de informații corecte verificați programul de vizitare pe acest site. Există zeci de site-uri de evenimente care dau programul greșit și nu suntem responsabili dacă informațiile lor sunt greșite.