Ziua astronomiei

Începând cu anul 1973, într-o sâmbătă senină din luna aprilie sau mai, când Luna e in preajma fazei de Primul Pătrar, astronomii din lumea întreaga sărbătoresc „Ziua Astronomiei”.

Ziua astronomiei - 6 mai 2006

Mișcarea a început în California (SUA) în 1973, când astronomul amator Douge Berger (președintele clubului local Astronomical Association of Northern California), a decis ca decăt să invite oamenii sa vină la o seara de observații astronomice într-un loc îndepartat de oraș, mai bine ar fi ca întregul club sa coboare cu telescoape cu tot în mijlocul orașului și să arate obiectele cerești publicului trecător, care altfel nu ar avea ocazia să privească printr-un telescop.

Tradiția a prins, la ora actuală ziua astronomiei fiind sărbătorită de cluburi de astronomie, observatoare publice, planetarii și alte instituții de profil din întreaga lume!

Pe scurt, Ziua Astronomiei e o zi de promovare a astronomiei în locuri publice prin prezentări, observații astronomice din mijlocul parcurilor, demonstrații sau alte activități.

În România ziua astronomiei a fost organizată pentru prima oară de Societatea Astronomică Romana de Meteori, primele manifestări datând probabil din anul 2003.

În prezent Ziua Internațională a Astronomiei este coordonată de Astronomy League din SUA.

Și pentru că Universul este prea grandios, din 2007 s-a decis că în fiecare an vor exista două Zile ale Astronomiei, una primăvara, alta toamna.

De obicei săptămâna din care face parte Ziua Astronomiei se numește Săptămâna Astronomiei.

Anul
2 mai și 26 septembrie
27 apr-3 mai și 21-27 septembrie

Ziua astronomiei 2017

Alba Iulia - duminică, 30 aprilie 2017

Duminică, 30 aprilie 2017, sunteți invitați la o sesiune gratuită de observații astronomice susținută de membrii clubului „Universul de lângă noi” din Alba Iulia. Dacă cerul este senin, veți avea ocazia să admirați prin instrumente astronomice corespunzătoare, Soarele, Luna, planete, constelații, roiuri de stele și alte frumuseți ale cerului înstelat.

Sunteți așteptați pe esplanada obeliscului lui Horea, Cloșca și Crișan, între orele 18:30-23:00.

Bacău - sâmbătă, 29 aprilie 2017

La Observatorul Astronomic „Victor Anestin” sunteți invitați între orele 08-16:00 pentru a vizita expoziția iar dacă cerul este senin se vor organiza observații solare. Pentru prezentările de planetariu este necesară o programare în prealabil. Intrarea este gratuită.

Bârlad - sâmbătă, 6 mai 2017

La Muzeul „Vasile Pârvan” din Bârlad la ora 19:00 va avea loc o conferință susținută de Cosmin Sorin Micloș.

De la ora 22:30 pănă la ora 22:30 se vor organiza observații astronomice la strada principală a Parcului „Victor Ion Popa”.

Tot aici vă veți întâlni cu Asociația Ucenicul Astronom de la Miercurea Ciuc.

București - sâmbătă, 29 aprilie 2017

Observatorul Astronomic „Amiral Vasile Urseanu”, între 17 și 02. Mai multe aici.

București - sâmbătă, 6 mai 2017

Știință și tehnică - 6 mai 2017, ora 15, în parcarea Bibliotecii Naționale

ASTROFEST 2017: sărbătorește cu S&T Ziua Astronomiei și pe Dumitru Prunariu. Mai multe detalii aici.

Constanța - sâmbătă, 29 aprilie 2017

Observatorul astronomic al Academiei Navale "Mircea cel Bătrân", Constanța, organizează „Ziua Astronomiei” în data de 29 aprilie. Evenimentul va începe la ora 10.00 cu prezentarea instrumentelor utilizate în astronomia nautică, prezentarea constelațiilor de primăvară respectiv o sesiune de observații solare.

Cea de-a doua parte a evenimentului începe la ora 20.00 și constă în identificarea constelațiilor de primăvară, respectiv o sesiune de observații astronomice nocturne.

Mai multe despre eveniment (facebook).

Galați - sâmbătă, 29 aprilie 2017

Observatorul astronomic al Complexului Muzeal de Ştiinţele Naturii Galaţi, împreună cu astroclubul „Călin Popovici”, organizează „Astronomy Day” în data de 29 aprilie pe teresa de observaţii astronomice a muzeului. La ora 18.30 în Sala Auditorium, va avea loc o conferinţă dedicată acestui eveniment, după care se vor face observaţii astronomice, dacă vremea va permite acest lucru. Conferinţa va avea două teme „Bolta cerească şi constelaţiile” şi „Cometele – o privire spre trecut”. Mai multe aici (facebook).

Râmnicu Vâlcea - sâmbătă, 29 aprilie 2017

Dacă cerul este senin, membrii Astroclubului Vâlcea vă așteaptă lângă River Plaza Mall pentru observații nocturne de la ora 20:00 la 23:00.

Târgoviște - sâmbătă, 29 aprile 2017

Societatea Astronomică Română de Meteori organizează sâmbătă, 29 aprilie, cu începere de la ora 17:30, o sesiune de observații astronomice prin telescop la Soare, Lună, planeta Jupiter, stele și roiuri de stele cu ocazia Zilei Internaționale a Astronomiei în cadrul Lunii Mondiale a Astronomiei 2017. Evenimentul va avea loc în Piața Tricolorului - Platoul Prefecturii din Târgoviște.

În caz de vreme nefavorabilă, evenimentul va fi reprogramat pentru luni, 1 mai, în Parcul Chindia, în aceleași condiții.

Detalii despre eveniment (facebook).

29-Apr-2017 12:35