Prezentări de astronomie

Periodic susținem prezentări de astronomie pentru public, în holul Muzeul Municipiului București - Palatul Șuțu, după programul de mai jos

Atenție: în pagina aceasta sunt informații despre o activitate ținută în sala de prezentări. Dacă doriți observatii astronomice prin lunete/telescoape mergeți aici.

Următoarele prezentări:

2016 - sâmbătă la Palatul Suțu
26 noiembrie, ora 19:00 cu Adrian Șonka - „Călătorie prin Univers”
3 decembrie, ora 19:00 cu Adrian Șonka - „Câte stele sunt pe cer?”
10 decembrie, ora 19 cu Adrian Șonka - „Cerul extraterestru”
15 decembrie, ora 19 cu Adrian Șonka - „IMPACT cu asteroizii. Care sunt șansele?”

Informații despre prezentările noastre.

Prezentarea „Călătorie prin Univers”

După un tur al cerului vizibil de pe Terra vă veți ridica de pe suprafața planetei și veți zbura către Lună. Craterele lunare vă vor face să vreți mai mult, astfel încât naveta noastră specială vă va arăta sistemul solar văzut de departe. Veți face o călătorie contra cronometru printre planete și sateliții lor, după care veți ajunge la marginea sistemului solar.

Urmează stelele, galaxia noastră precum și Universul cunoscut până acum. Vă așteptăm la prezentare! Călătoria se va ține chiar dacă cerul este innorat.

Prezentarea „Câte stele sunt pe cer”

Cerul este plin de stele, aproximativ 6500 fiind vizibile dintr-un loc oarecare, de-a lungul anului. Din orașele poluate luminos se văd și mai puține stele, dar în Univers se găsesc în număr foarte mare. În această prezentare veți vedea efectiv câte stele s-au descoperit până în prezent, câte se pot vedea prin marile telescoape, dar și ce alte tipuri de obiecte să găsesc în Univers.

Prezentarea „Cerul extraterestru”

Bolta înstelată atrage atenția oricărui om. De pe Pământ se văd mii de stele, toate grupate în constelații. Luna, Soarele, planetele, toate sunt obiecte vizibile de pe Terra. Dar oare cum arată cerul văzut de pe alte planete?

Apă pe Marte

Marte este singura planeta in afara de Pământ pe care a existat apă in stare lichida, unul din Ingredientele esentiale pentru apariția vieții. De departe sau de la fata locului, am descoperit râuri, mari si oceane, toate secate. Prezentarea noastra va pune in contact direct cu ultimele descoperiri in materie de apa pe Marte, dar si cu modul in care astronomii au aflat ca planeta roșie a fost cândva propice vieții.

Impact cu asteroizii. Care sunt șansele?

Peste 15.000 de asteroizi din sistemul solar au traiectorii care îi aduc în apropierea Pământului, iar multe corpuri cerești poartă amprentele a milioane de ciocniri devastatoare. În prezentarea noastră vom vedea câți asteroizi s-au descoperit până în prezent, câți ne amenință planeta și ce s-ar întâmpla dacă unul dintre ai ar avea GPS și ar cădea într-un loc binecunoscut din București.

Detalii

Prezentarea durează aproximativ 50 de minute și se va taxa cu un bilet de intrare de adult (5 lei). Locurile sunt limitate (80-100) și se ocupă în ordinea sosirii (începând cu ora 18:30). Prezentarea începe la ora 19:05 sau mai devreme, dacă locurile din sală se ocupă înainte.

Notă 1: nu se fac rezervări; prin conținut și durată prezentările „Călătorie prin Univers” și „Câte stele sunt pe cer?” nu sunt recomandate copiilor sub 8 ani

Notă 2: prezentările se va ține dacă în sală sunt prezenți minim 10 vizitatori;

Nota 3: prezentările se desfășoară cu ajutorul unei proiecții însoțite de explicații „live”.

Vizionează trailerul prezentării „Călătorie prin Univers”