Prezentări de astronomie

Periodic susținem prezentări de astronomie pentru public, în holul Muzeul Municipiului București - Palatul Șuțu, după programul de mai jos

Atenție: în pagina aceasta sunt informații despre o activitate ținută în sala de prezentări. Dacă doriți observatii astronomice prin lunete/telescoape mergeți aici.

Următoarele prezentări:

2016 - sâmbătă la Palatul Suțu
11 iunie, ora 19:00 cu Adrian Șonka - „Călătorie prin Univers”
25 iunie, ora 19:00 cu Adrian Șonka - „Câte stele sunt pe cer?”

Prezentarea „Călătorie prin Univers”

După un tur al cerului vizibil de pe Terra vă veți ridica de pe suprafața planetei și veți zbura către Lună. Craterele lunare vă vor face să vreți mai mult, astfel încât naveta noastră specială vă va arăta sistemul solar văzut de departe. Veți face o călătorie contra cronometru printre planete și sateliții lor, după care veți ajunge la marginea sistemului solar.

Urmează stelele, galaxia noastră precum și Universul cunoscut până acum. Vă așteptăm la prezentare! Călătoria se va ține chiar dacă cerul este innorat.

Prezentarea „Câte stele sunt pe cer”

Cerul este plin de stele, aproximativ 6500 fiind vizibile dintr-un loc oarecare, de-a lungul anului. Din orașele poluate luminos se văd și mai puține stele, dar în Univers se găsesc în număr foarte mare. În această prezentare veți vedea efectiv câte stele s-au descoperit până în prezent, câte se pot vedea prin marile telescoape, dar și ce alte tipuri de obiecte să găsesc în Univers.

Prezentarea „Cerul înstelat. Pe Pământ și alte planete”

Bolta înstelată atrage atenția oricărui om. De pe Pământ se văd mii de stele, toate grupate în constelații. Luna, Soarele, planetele, toate sunt obiecte vizibile de pe Terra. Dar oare cum arată cerul văzut de pe alte planete?

Detalii

Prezentarea durează aproximativ 50 de minute și se va taxa cu un bilet de intrare de adult (5 lei). Locurile sunt limitate (80-100) și se ocupă în ordinea sosirii (începând cu ora 18:30). Prezentarea începe la ora 19:05 sau mai devreme, dacă locurile din sală se ocupă înainte.

Notă 1: nu se fac rezervări; din cauza noțiunilor astronomice, prezentarea poate fi înțeleasă de copii de la clasa a 3-a în sus; prin conținut și durată prezentările „Călătorie prin Univers” și „Câte stele sunt pe cer?” nu sunt recomandate copiilor sub 8 ani

Notă 2: prezentarea se va ține dacă în sală sunt prezenți minim 10 vizitatori;

Nota 3: prezentările se desfășoară cu ajutorul unei proiecții însoțite de explicații „live”.

Vizionează trailerul prezentării „Călătorie prin Univers”